Coachavonden Jongste Jeugd groot succes

9-3-2014
Peter Sauer (trainer/coach Dames 1) heeft twee geslaagde, informatieve avonden voor de coaches en spelleiders van de jongste jeugd verzorgd. Peter heeft ons inzicht gegeven in gewenst en ongewenst coachgedrag en het belang om jeugd positief te coachen. Hij liet zien wat de beste opstelling is en welke tactische principes je kan coachen tijdens de wedstrijd. Peter ging uitgebreid in op uiteenlopende vragen van de toehoorders; Hoe krijg ik een "dromer" meer betrokken tijdens de wedstrijd? Hoeveel opdrachten kan je een speler geven tijdens de wedstrijd? Hoe ga je om met (te) fanatieke ouders langs de lijn?

Peter gaf duidelijk aan dat het opleiden van spelers belangrijker is dan het winnen van een wedstrijd, en dat hier dus ook op gecoacht en gewisseld moet worden.

Het was erg leuk om te zien dat er zoveel belangstellenden waren en dat er een goede interactie was tussen publiek en onze Dames 1 coach. Peter nogmaals dank namens de jongste jeugd!
Daphne de Bruijn (TC Jongste Jeugd)