Sportief Gedrag

29-9-2014

Beste leden, ouders, betrokkenen,

Helaas hebben  wij vastgesteld dat afgelopen weekend voor ons geen succes was wat betreft  Sportiviteit & Respect....

Situatie 1: een coach van een tegenstander vond dat er binnen het veld sprake is geweest   van brutaal en respectloos gedrag vanuit de Ede-spelers.  Dit speelde zich af tijdens een uitwedstrijd afgelopen zaterdag. Er is een aantekening gemaakt op het wedstrijdformulier.  Hierover loopt momenteel een onderzoek.

Situatie 2: de wedstrijd van Heren 1 is afgelopen zondag (tijdelijk) gestaakt.  De betreffende scheidsrechter heeft één van de toeschouwers - van Ede- verzocht het veld te verlaten voordat het spel hervat zou worden.  Er is naar de KNHB een aantekening gemaakt - op het wedstrijdformulier - dat er van de zijde van Ede publiek sprake zou zijn van volstrekt respectloos gedrag.  Blijkbaar waren er meerdere toeschouwers die het nodig vonden zich op een   ongenuanceerde en ongewenste wijze te "uiten"

Laten we kort  zijn: als bestuur willen wij ieder lid van Ede wijzen op het feit dat wij ons altijd respectvol blijven gedragen.  Ook wanneer een scheidsrechter in onze ogen een onjuiste beslissing neemt.

Dit geldt voor spelers, coaches maar zeker ook voor toeschouwers - met name de laatste groep kijkt, ziet toe en enthousiasmeert op positieve wijze !!

Dat is in de   emotie van het spel zeker niet gemakkelijk - maar mocht u moeite hebben zich langs het veld te beheersen hebben wij eigenlijk liever dat u niet komt kijken; of dat anderen langs de lijn u op uw gedrag durven aan te spreken.

Wij staan als club niet te wachten op een grimmige, vervelende sfeer langs de lijn, sterker: wij verwachten van de volwassen leden een voorbeeld waaraan de jeugdleden zich kunnen optrekken.  Langs de lijn zijn wij niet negatief naar de tegenstander of de scheids, maar uitsluitend positief naar "onze" spelers....  Er is altijd veel jeugd op en rond de velden; laten wij er met z'n allen voor zorgen dat een dergelijke situatie zich langs de velden van Ede niet meer voor doet.

Voor de   duidelijkheid: incidenten zullen serieus worden opgepakt.  Onze tuchtcommissie behandeld niet uitsluitend onsportief gedrag binnen de lijnen van het veld. Het tuchtreglement is op het hele terrein op een ieder van toepassing.

Wij hebben de hoop dat daadwerkelijk ingrijpen niet nodig zal blijken.

We rekenen op een ieders begrip en medewerking.

Sportieve groet,

Koert Kamphuisen/Casper van Leusden