Wedstrijd verslag Veterinnen B

12-11-2014
Wat een heerlijke november morgen. We spelen vandaag uit, in zwart tenue, tegen Veterinnen A van Ede. "Jee hee, dit tenue moeten we vaker aan, wat kleedt dit lekker af. Je ziet precies die 3 dozen witte wijn en 2 kilo Remeker kaas niet meer die ik dit weekend naar binnen gepropt heb", hoor ik één van mijn teamgenoten zeggen.
Het is 12 graden. 2 graden te warm voor deze maand. Maar minmaal 6 graden te koud om warm te lopen!! Puffend en steunend maken we onze eerste meters. Als waren wij The All Blacks from New Zealand ... maar dan wel de afdeling 106 plussers!!! Oud Ede in Beweging. Mét zonder Olga Commandeur.

Krimmeneel, ik kijk nog een keer om me heen en opeens bevindt ik mezelf in de notorius "stofzuiger-competitie". "Whatever went wrong?!?", vraag ik mezelf af. "De stofzuiger-competitie" ... Een moment dat ik toch altijd zo lang mogelijk wilde uitstellen. Een activité voor zeer oude, verveelde, hoe-heurt-het eigenlijk-wijven. En nu hoor ik daar opeens zelf bij?! Na 15 jaar ben ik weer terug op Bosrand. Maar dames: ik ben thuis!

En in welk een mooi team speel ik toch! Veterinnen B. Import, her-intreedsters en Anfänger. Het doet er allemaal niet toe. En ik zie toch zoveel talent in deze groep! Ben wekelijks tot tranen toe geroerd. Van de lach, wel te verstaan ...
Oud Hollands turnen is zo'n talent bijvoorbeeld. MAK-KIE! Annemarie van Hees, die in duel om de bal een oogverblindende dubbele flik-flak-Goerree-Overflakkee eruitgooit. Perfecte landing. Brandwond Beverwijk op d'r knie en een hap kunstgras achter d'r verstands-kiezen. Een ontzettend dames-"hoge C" "OE-OE" volgt.
Reactie van Annemarie: "dit oefen ik thuis elke dag ..."
Marie: als het circus belt, dan geven we je direct mee!

Van de voetbal kijkt onze spits volgens mij haar scorings-technieken af. Liek Klarenbeek doet bijvoorbeeld met regelmaat een soepel-ogend Van Persie-tje. Zo ook vandaag. Vallend scoren. Of scorend vallen. Het ruikt steevast naar barbecue na jouw doelpunten Liek! En dan stamelen "oh sjee hee, ik deed maar wat".
Ja ja Liek, dat zal wel. Als het circus belt, geven we je direct mee!

Het was vandaag een heerlijke november dinsdagmorgen in de good old "stofzuiger-competitie" en we speelden tegen Veterinnen A. Het werd 0 - 3. Had trouwens ook makkelijk andersom kunnen zijn. Maar al onze talenten kwamen voor, tijdens en na de wedstrijd een piccolo meer bij elkaar. Yaaaaaayyyyyy!!

Ben trouwens net gebeld door het circus. We kunnen volgende week aan de bak!