Coach D1 MHC Ede stopt aan het einde van dit seizoen

2-4-2015
EDE

Peter Sauer, coach van de Edese hockey vrouwen heeft aangegeven graag ruimte te maken voor een nieuwe coach.

,,Ik heb de afgelopen jaren met zeer veel plezier het eerste vrouwenteam gecoacht. Het team is van ver gekomen, heeft enorme stappen gemaakt en dit lijkt mij een mooi moment om het stokje over te dragen", aldus Peter Sauer.

Hij gaat niet verloren voor MHC Ede. Peter Sauer blijft betrokken bij de jeugdopleiding van de vereniging.

Sauer werd in februari 2012 aangesteld als vrouwencoach. Het team stond op dat moment op de tiende plaats in de eerste klasse. De afgelopen seizoenen is het team verjongd en uitgegroeid tot een stabiele eersteklasser. Op dit moment bezet Ede in de eerste klasse de zevende plaats.

,, Peter (Sauer, red.) heeft met een enorme betrokkenheid een 'boost' gegeven aan het vrouwenhockey binnen de vereniging. Onder zijn kundige leiding staat er momenteel een jonge ploeg die veel geleerd heeft en die echt voor elkaar wil werken. Wij betreuren maar begrijpen zijn besluit. Op dit moment zijn we bezig zijn opvolging te formaliseren. Marcel Willemsen, huidig assistent bij de vrouwen hoofdmacht, zal ook komend seizoen bij het team betrokken blijven", laat technisch directeur Ewout Schröder nog weten.

Reageer op het nieuws