Seizoen 2015/2016 Nieuwe hoofdcoach D1 MHC EDE

20-4-2015

Lukas Westra is met ingang van het nieuwe seizoen de hoofdcoach van de

vrouwen van MHC EDE. Voor Westra, momenteel nog actief als keeper bij het eerste herenteam van de Gelderse club, is dit zijn eerste klus als eindverantwoordelijke van een senioren team. Hij is naast zijn rol bij MHC Ede ook trainer/coach van Wageningen Meisjes B1 uitkomend in de landelijke poule.

Marcel Willemsen blijft als assistent bij het vaandelteam betrokken. Ewout Schröder (Technisch Directeur) zegt hierover; "De transformatie die de huidige coach Peter Sauer heeft ingezet in de dameslijn krijgt met Lukas het gepaste vervolg. Met hem hebben we een jonge, betrokken coach die de regio goed kent en de vereniging kan helpen het ingezette beleid te continueren".

Westra zelf zegt; "Ik ervaar het als een eer dat ik de kans krijgt om bij mijn eigen vereniging deze stap naar het senioren hockey te maken. Dit team is een leuke, gevarieerde groep speelsters met veel kwaliteit. Ik kijk er naar uit om samen te werken met Marcel, en gebruik te maken van zijn kennis en ervaring".