Technisch Directeur Ewout Schröder minder intensief betrokken bij MHC Ede

10-6-2015
Technisch Directeur Ewout Schröder minder intensief betrokken bij MHC Ede

Met ingang van het komende seizoen zal Ewout Schröder een stapje terug doen als Technisch Directeur van Mixed Hockey Club Ede. Wel blijft hij vanuit zijn bedrijf HockeyXperts betrokken bij het meedenken over het lange termijn beleid op het gebied van Techniek en Opleiding en het invullen van de kaderfuncties van T&O.

"Ik had liever nog iets langer van zijn expertise geprofiteerd, maar we hebben samen grote stappen gemaakt en het was fantastisch schakelen met Ewout”, aldus bestuurslid Techniek en Opleiding Onno Driessen.

Ewout heeft de afgelopen 3 jaar een belangrijke rol gehad in het vorm geven en opzetten van de organisatie van T&O. Tevens heeft hij een start gemaakt met het bouwen van een kennisnetwerk buiten de regio Oost-Nederland. Met name de contacten met de regio Midden-Nederland en de KNHB heeft de blik verruimd en biedt perspectieven voor de toekomst.

Op het sportieve vlak is Ede met Ewout gegroeid tot een hockeyvereniging met een jeugdopleiding voor alle niveaus en jaarlijkse vertegenwoordiging van jeugdteams in de landelijke klassen. Daarnaast heeft het eerste damesteam zich ontwikkeld tot een stabiele eerste klasser. Het eerste herenteam heeft zich zelfs in de top van de eerste klasse genesteld met de potentie om de komende jaren de volgende stap te gaan maken.

Vanwege de meer volwassen geworden technische organisatie zal vanaf het nieuwe seizoen de functie van Technisch Directeur niet meer op dezelfde wijze worden ingevuld. Met de 2 Technisch Managers Gijs Bakker en Edwin Schreuder heeft de club er vertrouwen in de sportieve ambities verder gestalte te geven.

Reageer op het nieuws