School en hockey verenigd op de Bosrand

4-2-2016
Hockeyclub MHC Ede en het Pallas Athene College slaan de handen ineen. De school biedt vanaf komend schooljaar in het kader van Top Sport Klas Hockey als plusvak aan. Dankzij de expertise en faciliteiten van hockeyclub MHC Ede, kunnen leerlingen vanaf komend schooljaar extra hockeytrainingen volgen onder schooltijd. Dit alles onder het motto "Talent laat zich niet voorspellen".

Voor zowel MHC Ede als voor de Pallas Athene gaat een wens in vervulling, zegt voorzitter Alex Kiffen: ‘Wij besteden veel aandacht aan jeugd, zowel in de breedte als aan het tophockey. Ik verwacht dat we dankzij de samenwerking met de Top Sport Klas van de Pallas Athene – met een hart voor sport en bewegen – méér Edese jeugd voor het hockey zullen interesseren.

Sport is goed voor de school­presta­ties van kinderen. Vol­gens onder­zoek­ers van het VU Medis­che Cen­trum in Ams­ter­dam is er een recht­streekse posi­tieve relatie tussen lichaams­be­weg­ing en leer­presta­ties. Door lichaams­be­weg­ing komt er meer bloed en zuurstof in de herse­nen en dat zou de leer­presta­ties bevorderen.

Met veel enthousiasme vertelt Alex Kiffen over hoe de opleiding voor de jonge hockeyers eruit komt te zien: "Een goed opgebouwd trainingsprogramma samenstellen is een vak op zich. Wij zetten onze expertise in zodat de school kwalitatief hoogstaande hockeylessen kan aanbieden. De leerlingen krijgen training op de hockeyvelden op de Bosrand in Ede en kunnen gebruik maken van alle faciliteiten op het complex, zoals de kleedkamer en het clubhuis".
De kinderen hoeven geen lid te zijn van MHC Ede. In een later stadium kunnen we wellicht een splitsing maken tussen beginners en gevorderden. Deze criteria maken  we uiteraard samen met het Pallas Athene College.