declub

Wie is de MHC Ede?

Sinds 1963, dus al meer dan 45 jaar, is de MHC Ede de enige hockeyclub in de gemeente Ede. Van klein provincieclubje groeien we langzaam maar zeker uit tot een middelgrote vereniging van ca. 800 leden. Hockey is bij de MHC Ede een echte familiesport, waarbij iedereen zich thuis moet voelen. Maar wel met een gezonde ambitie om het hoogst haalbare te halen. En het hoogst haalbare is voor iedereen verschillend. Om onze doelstellingen te halen werken we met een duidelijk omschreven beleidsplan en een heldere visie op hockey.

Hockey is onze passie

Als we naar de Bosrand rijden, dan komen we om te hockeyen. Om te trainen, voor de gezelligheid, het samenzijn of om extra fanatiek een wedstrijd te spelen. Of we nu goed of minder goed kunnen hockeyen, we komen allemaal om ons in te spannen en te proberen onze wedstrijden te winnen. Hockey vormt de kern van de MHC Ede en is de passie van al onze leden.

Welke mogelijkheden bieden we?

De MHC Ede faciliteert het spelen van hockey voor een grote verscheidenheid aan spelersgroepen, met een grote diversiteit aan achtergronden en motieven: man, vrouw, jong, oud, met beperking, ambitie, etc.

Het grootste deel van onze leden (van F-jes tot Veteranen) speelt competitie. En traint hard om goed voorbereid aan een wedstrijd te beginnen. Maar er zijn ook andere groepen die actief hockeyen: trimhockey voor veelal ouders van jeugdleden, knotshockey voor ouderen zonder hockey-achtergrond en G-hockey voor licht verstandelijk beperkten.

Waar kijken we met plezier op terug?

De MHC Ede bloeit. Dat mogen we gerust zo zeggen. We hebben een schitterend complex, met een unieke ligging als thuisdomein. In 2008 zijn drie nieuwe velden gerealiseerd: 1 waterveld en 2 semi-watervelden van een zeer professionele kwaliteit.

Daarnaast hebben we ons clubhuis grondig verbouwd en een stuk gezelliger gemaakt. Bovendien hebben we in 2009 een nieuw tenue met een nieuw (maar ook weer oud) logo geïntroduceerd.

Vrijwilligers

Zonder vrijwilligers geen verenigingsleven. Dat geldt zeker voor een vereniging van meer dan 700 leden. Daarom worden leden (en de ouders van leden) aangespoord om actief bij te dragen. Dat kan op allerlei fronten: rijden naar uitwedstrijden, begeleiden van wedstrijden, blad blazen, de website up-to-date houden. Bedenk het en je kunt meehelpen.