G Hockey Algemeen

Niemand staat buitenspel!

Mixed Hockey Club Ede (MHC Ede) wil ook mensen met een verstandelijke beperking het plezier van het hockey laten beleven.

Waarom hockey voor kinderen met een verstandelijke beperking in Ede? De vraag stellen is ze beantwoorden. Onze opening was niet voor niets: Niemand staat buitenspel!

Sporten is voor iedereen dus ook voor jou/of voor jouw kind.

De Mixed hockeyclub Ede rekent het zich tot haar taak een maatschappelijke verantwoording te nemen. Daarbij kan en mag onze sporter met een beperking niet aan de kant staan.

Er is ruimte voor hockeymogelijkheden voor jong en oud, voor prestatie- en recreatiehockeyers.

Waarom zou deze vanzelfsprekendheid binnen de vereniging dus niet gelden voor mensen met een verstandelijke beperking? Als volwaardige leden moeten zij ook de kans krijgen plezier te beleven aan het hockeyspelletje en het beoefenen van een teamsport.

De oprichters van het G-team hebben door de loop der jaren heen een band opgebouwd met deze doelgroep. Wederzijds is er veel enthousiasme te bespeuren.

De sporters trainen (en waar mogelijk ook spelen) op tijden dat ook andere mini- en jeugdleden actief zijn. Ook nemen zij deel aan de overige activiteiten voor de mini’s en de jeugd zoals bijvoorbeeld het Sinterklaasfeest en de disco’s. De integratie van deze leden binnen de vereniging zal hiermee zoveel mogelijk worden bevorderd. Daardoor is MHC Ede een nog completere familievereniging, waar echt voor iedereen plaats is.

G-hockey wordt bij verschillende verenigingen in het land gespeeld en de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) heeft een echte competitie voor hen op gezet. Met de andere verenigingen worden in ieder geval toernooien en oefen- wedstrijden georganiseerd.

Voor wie? : Voor alle kinderen en jongeren vanaf 8 jaar met een verstandelijke beperking. Voor de sporters, ouders en andere belangstellenden houden wij per seizoen meerdere open dagen. Op zo’n dag kunnen de potentiële belangstellenden en de ouders/verzorgers een hockeydemonstratie bijwonen van ons G-hockeyteam.Natuurlijk is er ook gelegenheid kennis te maken met de trainers. En wat misschien het aller belangrijkste is: zelf actief meedoen. Vóór en na deze demonstratie spelen de mini’s en jeugd van MHC Ede hun wedstrijden en kunnen men kennis maken met de vereniging.

De G-Hockey commissie is dan ook aanwezig voor meer informatie of om je op te geven voor onze Hockeyschool.

Samenvattend:

G-leden zijn volwaardig lid van de vereniging en het is van belang dat zowel de vereniging als de G-hockeyer en zijn directe omgeving dit ook zo ervaren. Naast de trainings- en wedstrijdfaciliteiten kunnen zij ook deelnemen aan niet-hockey-activiteiten, die de vereniging organiseert voor al haar leden.