TOPLIJN BIJDRAGE

1-8-2016

Beste ouders,

Wij krijgen regelmatig vragen over het hoe en waarom van de tophockey- of toplijnbijdrage. E.e.a. staat al uitgelegd op de website, onder het kopje contributie. Aanvullend willen wij hier informatie geven over onze plannen vanuit T&O.

De lijnteams in de A en B jeugd trainen 5x per 2 weken, en minimaal 1x per week op het waterveld. De lijnteams in de C en D jeugd trainen 3x per week. Zij trainen  o.l.v. de betere trainers en coaches intern dan wel extern opgeleid. Het streven is om met trainer/coaches te werken, dus dezelfde persoon.

Lijnteams hebben ook de beschikking over meer ballen, simpelweg om méér te trainen en mínder te rapen.

De trainers en coaches krijgen vanuit de Technisch Manager extra aandacht d.m.v. bijscholingen, adviezen bij de trainingen en wedstrijden, tips over het omgaan met een team en de verschillende belangen, etc. Ook vervullen de Technisch Coördinatoren een actieve rol bij de lijnteams. Even een aantal items op een rijtje:

·      thema-avonden;

·      wedstrijdanalyses;

·      traininganalyses;

·      (bijna wekelijks) persoonlijk contact met evaluaties, ontwikkelingen, etc.;

·      bespreken van hun functioneren.

Spelers van lijnteams kunnen bovendien binnenlopen bij het sportspreekuur van de fysio op dinsdag om snel en intensief behandeld worden.

Al met al een heel pakket, waarvan wellicht de meeste zaken achter de schermen plaatsvinden, vandaar deze toelichting. Wij hopen in ieder geval hiermee voldoende informatie gegeven te hebben m.b.t. de toplijnbijdrage. Mochten er desondanks nog vragen zijn, dan kunnen jullie een mailtje sturen aan: [email protected].

Met sportieve groet,

Edwin Schreuder