VOG aanvragen voor onze vrijwilligers

3-1-2018

Om voor de jonge en kwetsbare leden een veiliger sportklimaat te creëren, vraagt het bestuur van MHC Ede een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aan voor alle vrijwilligers die werken met deze groep leden.

Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een verklaring waaruit blijkt dat jouw gedrag in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie binnen de club. Justis screent de vrijwilligers waarvoor een VOG is aangevraagd en geeft de VOG's af. De VOG voor onze vrijwilligers is gratis.

Wat verwachten wij van jou?

Werk jij met jonge en kwetsbare leden? Dan vraagt het bestuur de VOG voor jou aan. Je ontvangt binnenkort een e-mail van Justis-Ministerie van Veiligheid, je logt in met je Digid en vult de aanvraag verder in. Heb je geen Digid, dan kun je deze aanvragen https://digid.nl/aanvragen.

Justis voert de screening uit en na een aantal weken ontvang je per post jouw VOG. De laatste stap die je moet maken, is het opsturen van je VOG per e-mail naar [email protected].

Heb je vóór vrijdag 19 januari 2018 geen e-mail van Justis ontvangen voor het aanvragen van jouw VOG, stuur dan een e-mail naar Patty van Harselaar ([email protected]). Wil je niet dat er een VOG voor jou wordt aangevraagd? Ook dan kun je per e-mail contact opnemen met Patty via het bovengenoemde e-mail adres.