MHC Ede is vanaf 1 september rookvrij

15-8-2018

Onze club is een belangrijke omgeving in het leven van opgroeiende kinderen. We geven kinderen graag het goede voorbeeld. We zetten daarom vanaf 1 september 2018 de stap naar een rookvrij sportterrein. Dit is tijdens de ALV van 30 mei jl. besloten. Hiermee beschermen we onze jeugd tegen de verleiding om te gaan roken en het schadelijke meeroken. Zo bieden we iedereen een gezonde en veilige sportomgeving.

Als kinderen anderen zien roken, lijkt dat normaal en misschien zelfs aantrekkelijk. Zeker als zij mensen zien roken naar wie zij opkijken, zoals andere sporters, trainers en ouders. Zien roken, doet roken. Sporten is gezond, terwijl (mee)roken schadelijk is voor de gezondheid. Roken en sport passen niet bij elkaar.

Vanaf het nieuwe hockeyseizoen zijn wij dan ook rookvrij. Iedereen is en blijft welkom op onze vereniging, ook rokers! We vragen rokers om vanaf 1 september achter het clubhuis (bij de uitgang van de keuken) buiten het zicht te roken. De entree en andere plekken op ons sportterrein, zoals langs de lijn en het terras zijn dan rookvrij.

Met sportieve groet,

Namens het bestuur van MHC Ede,