Nieuw sportprotocol voor sporten op MHC Ede | graag doorlezen en naleven

7-7-2020

Per 1 juli zijn de regels voor veilig sporten in tijden van corona aangepast. Het bestuur en de Corona-coördinatoren willen benadrukken dat het belangrijk is om ook deze nieuwe regels te kennen en na te leven. Lees daarom het aangepaste sportprotocol door en breng, indien van toepassing, ook je kinderen hiervan op de hoogte. Dan zorgen we er samen voor dat iedereen op de hoogte is van de nieuwe regels en dat sporten op MHC Ede doorgang kan blijven vinden. Het nieuwe sportprotocol (zie bijlage) bevat regels voor:

• sporters
  • trainers, begeleider en vrijwilliger
  • ouders/verzorgers en toeschouwers
  • wedstrijden en toernooien
  • veiligheid- en hygiëne

De spelregels in een notendop:

• Per 1 juli is zowel binnen- als buitensport weer toegestaan.
  • Voor alle leeftijdsgroepen geldt dat zij normaal spelcontact mogen hebben. Tijdens trainingen en wedstrijden hoeft bij contactsporten geen 1,5 meter afstand te worden gehouden.
  • Voorafgaand en na afloop van de sportbeoefening dienen sporters van 18 jaar en ouder wél 1,5 meter afstand tot elkaar te houden, waaronder in de kleedkamers en in de kantines die ook per 1 juli weer open mogen.
  • Kleedruimtes en toilet- en douchevoorzieningen van sportaccommodaties zijn weer open.
  • Geforceerd stemgebruik langs het veld, zoals schreeuwen en spreekkoren, is niet toegestaan.

Het volledige Sportprotocol vind je in de bijlage onderaan dit bericht.

Heb je vragen over het nieuwe sportprotocol, neem dan contact op met Patrick Roke of Serge van Rijn via [email protected]