Verbondenheid op MHC Ede in tijden van Corona

3-8-2020

Corona heeft de afgelopen maanden veel gevraagd van de club en het bestuur, maar heeft ook gezorgd voor verbinding onderling. Samen hebben we de schouders onder de effecten van Corona voor de club gezet en dat heeft tot vele mooie initiatieven geleid. Behalve lovende woorden tijdens de Algemene Ledenvergadering, willen we ook op deze plek onze waardering voor deze onderlinge verbinding laten blijken.

Het begon met de verschillende acties van Veteranen B om geld in te zamelen. Zo gingen bijvoorbeeld de wijnen van Wijnhuis Bennekom als warme broodjes over de toonbank (beter gezegd de MHC Ede Webshop). De MHC Ede sleutelhangers van de G-hockeyers waren niet aan te slepen, zo gewild waren ze en de Moederdag pizza’s van MHC Ede Culinair in samenwerking met PizzaYoli vonden gretig aftrek. MC2 en Jong Dames 1 staken ons een hart onder de riem met de video’s ‘Samen zijn we sterker dan alleen’ en welk kind of volwassene heeft niet de HockeyBingo van de G-hockeyers gespeeld? En wie maakte de mooie beelden voor de (corona) MHC Ede Webshop en voor de communicatie rondom het thema ‘Stick together’? Dat was niemand minder dan Robert-Jan Telkers,

Ook hulde aan alle trainers die bereid waren om vrijwillig training te geven. Dank aan Patrick Roke en Serge van Rijn die als corona-coördinatoren ervoor zorgden dat alle leden op een veilige manier konden trainen vanaf het moment dat dit weer toegestaan was. Veel ouders droegen hun steentje bij door zich als Corona-wacht beschikbaar te stellen. En Hans Kok initieerde en produceerde de videoserie ‘MHC Ede op 1,5 meter’ waarin leden delen hoe het met ze gaat, wat ze missen en wat ze doen om fit te blijven. Bedoeld om toch met elkaar verbonden te blijven, ook al zien we elkaar wat minder op de club. Hans is tevens de stille kracht van de MHC Ede Webshop waar veel leden hun bestellingen plaatsten. En wat een mooie actie van Kai Rudelsheim (Paradocs) die deze zomer looptrainingen aanbiedt op MHC Ede en de opbrengst deelt met de club.

We hebben ook heel veel waardering voor onze lijncoördinatoren die met informatie van een half seizoen erg hard gewerkt hebben om in een zeer zorgvuldig proces te komen tot de teamindelingen voor het nieuwe seizoen. En Lukas Westra heeft het vertrek van Edwin Schreuder meer dan goed weten op te vangen in de afgelopen periode, waardoor de zaken rondom Techniek & Opleiding goed verlopen zijn.

Wij bedanken iedereen, en dan beperken we ons niet tot bovengenoemde personen, voor hun inzet in de afgelopen periode. De club dat zijn wij samen. Dat zijn geen loze woorden, maar hebben écht betekenis. Verbondenheid, betrokkenheid. Dat is iets om vast te houden en verder uit te breiden.

Namens het bestuur,

Alex Kiffen