Geen zaalhockey dit seizoen

2-10-2020

Het bestuur van MHC Ede heeft in overleg met de Technische Commissie en besturen van andere clubs uit de regio besloten dit jaar geen teams, met uitzondering van D1 en H1, in te schrijven voor de zaalhockeycompetitie. Dit heeft te maken met de risico’s op COVID-19 en de verspreiding daarvan.

Hoewel de KNHB halverwege oktober definitief zal beslissen of de zaalhockeycompetitie door kan gaan (en ook dat zal bij een positief besluit onder de nodige voorbehouden zijn), hebben wij als bestuur dit besluit nu genomen. Het organiseren van het zaalhockeyseizoen vergt behoorlijk veel tijd van vrijwilligers, terwijl het dit jaar ook gezondheids- en financiële risico’s met zich mee gaat brengen.

We begrijpen dat dit voor de zaalhockeyfans geen leuk nieuws is. Maar gelet op alle omstandigheden en risico’s achten we dit de juiste keuze.

Samen met de hockeyclubs uit onze regio bekijken we welk alternatief we gaan aanbieden om in de winter lekker te kunnen blijven hockeyen en competitie te spelen. Jullie horen snel meer van ons hierover!

Sportieve groet,

Bestuur MHC Ede