Midwinterhockey in plaats van zaalhockey

22-10-2020

Beste leden,

De KNHB heeft aangekondigd om eenmalig een midwintercompetitie te organiseren voor die clubs die niet gaan zaalhockeyen of in het geval zaalhockey door de verlenging van de gedeeltelijke lockdown niet doorgaat.

MHC-Ede wil teams de gelegenheid geven om aan die midwintercompetitie mee te doen en ook in de winter onder leiding van een trainer te kunnen doortrainen. De KNHB maakt binnenkort de planning en regels voor de midwintercompetitie bekend.

De inschrijving is geopend, dus meld je aan en geef dit door aan je Coach/Manager

Via de LC’s en T&O worden de teambegeleiding geïnformeerd en is er de gelegenheid om je in te schrijven voor de midwintercompetitie en/of door te trainen op het veld. Meldt je dus aan bij je coach/teammanager, zodat zij de LC op de hoogte kunnen brengen. Dit geldt voor zowel jeugd- als seniorenteams. Net als in de zaal zijn de lijnteams in de jeugd verplicht om deel te nemen.

Hiervoor vragen we een "midwintercompetitie vergoeding” voor de inzet van onze betaalde trainers, welke normaliter ook (deels) betaald worden vanuit de zaalcontributie. Deze bedraagt €50 per persoon. Ook wanneer je alleen traint en niet gaat spelen zal deze bijdrage in rekening gebracht worden.

·       De wedstrijden worden buiten de schoolvakanties gepland.

·       De KNHB streeft ernaar dat elk team 4 of 5 wedstrijden kan spelen.

·       De KNHB deelt de wedstrijden in zoals een regulier veldhockeyprogramma.

In grote lijnen ziet de Midwintercompetitie 2020-2021 er als volgt uit:

·       Jongste Jeugd: 3, 6 en 8-tallen 1 wedstrijd per dag

·       Junioren: 11-tallen, 1 wedstrijd per dag.

·       Senioren: 11-tallen, 1 wedstrijd per dag.

(senioren teams kunnen evt ook kleinere teams samenstellen voor een 7-tegen-7 competitie, vraag indien gewenst de voorwaarden op via [email protected] )

De speeldagen zullen in januari en februari zijn. De KNHB wil de maand december gebruiken voor eventueel benodigde inhaalwedstrijden van de maand november. Het kan echter voorkomen dat januari moet worden ingezet om de resterende wedstrijden te spelen. Als dat het geval is, gaan deze wedstrijden boven de midwintercompetitie en wordt de midwintercompetitie verkort of komt deze te vervallen.

Met sportieve groet,

T&O