Scheidsrechter / spelleider in de zaal mee of niet?

8-12-2022

Bij de jongste jeugd (teams O10 en O9) nemen de teams hun eigen spelleider mee naar de zaalwedstrijden.

Bij de junioren, of wel O12, O14, O16 en O18, is het afhankelijk van welke klasse het team speelt.

Alleen in de topklasse neemt een team zijn/haar eigen scheidsrechter mee. Dit geldt voor alleen JO14-1-zaal.

Voor alle overige teams geldt dat de organiserende vereniging de scheidsrechters levert (dit is de vereniging die ook de zaalleiding heeft).

Hiervoor worden de spe(e)l(st)ers uit de zaalteams in gedeeld door onze zaalhockeycommissie.

Bij de seniorenteams neemt een team zijn/haar eigen scheidsrechter mee, tenzij vanuit de KNHB arbitrage is ingezet.

Het fluiten van wedstrijden

Alle spe(e)l(st)ers in de senioren- en junioren O18- en O16-teams kunnen worden ingedeeld op de te fluiten wedstrijden. Hierbij wordt rekening gehouden met de wedstrijden van je eigen zaalteam.

Het kan gebeuren dat je op een dag wedstrijden moet fluiten en wedstrijden moet spelen, omdat het voor andere teams niet mogelijk is om te fluiten vanwege hun eigen wedstrijden.

Wij hopen op jullie inzet en begrip.

Namens TC MHC Ede

Diana Hoogendoorn