Ballenkinderen

13-9-2023

Beste leden,

Ballenkinderen reguliere competitie

Voor wedstrijden in de Hoofdklasse, Promotieklassen en Overgangsklasse is het verplicht vanuit de KNHB om als thuisclub ballenkinderen te verzorgen. Dit seizoen speelt ons Heren 1 Promotieklasse en ons Dames 1 Overgangsklasse.

Per wedstrijd moeten er minimaal 6 ballenkinderen langs het veld staan. Bij voorkeur in de leeftijd van 13 tot 16 jaar. Dit betekent dat teams vallende in de leeftijdscategorieën O14, O16 en 018 ballenjongens of -meisjes kunnen leveren. Wij vragen de teams hier hun medewerking aan te verlenen. Als team zul je dan 2x dit seizoen op de gezellige Super Sunday ingedeeld worden. (zie bijgevoegd schema)

De wedstrijden van Dames 1 en Heren 1 beginnen op zondag om 12:45uur en 14:45uur. Na circa 90 minuten is de wedstrijd afgelopen. De ballenkinderen moeten uiterlijk 12:30uur (Dames 1) of 14:30uur (Heren 1) aanwezig zijn. Je kan je melden bij de teamondersteuning van MHC Ede Dames 1 / Heren 1.

Ballenkinderen Gold Cup

Dames 1 doet net als vorig seizoen ook mee aan de Gold Cup. Deze wedstrijden worden op donderdagavond om 20.30 uur gespeeld en verlopen via een knock-out principe. Ook hier zijn ballenkinderen voor nodig. Vanwege het tijdstip doen wij voor deze wedstrijden een beroep op de O18 teams. (zie bijgevoegd schema)

Algemene instructies:

De kinderen moeten in zwarte/donkere kleding zich uiterlijk een kwartier voor aanvang wedstrijd melden bij de teamondersteuning van het team waar je ballenjongen/meisje bent. Bij koud weer en regen, zal de teamondersteuning zwarte jasjes uitdelen. Wanneer de tegenstander ook zwart draagt, krijgen ze een hesje van de teamondersteuning. Gebruik bij warm/zonnig weer zonnebrand en neem een bidon met water mee. Van de teamondersteuning krijg je na afloop iets te drinken.

Alvast super bedankt voor jullie medewerking.

Technische Commissie

Lees ook de instructie van de KNHB, via onderstaande link: